Tombol a nyári szünet, de lassan kezdődik az alapozás. Azonban a sportolóknak a pihenőidő közben sem minden fenékig tejfel.  A hosszú alapozás égisze alatt ugyanis nehéz kilométereket, fárasztó edzéseket kell lábaikba tenni, és számos fizikai igénybevételt kiaknázó gyakorlatot is el kell végezniük. Szerencsés csillagzat alatt viszont csak az alapozhat, aki a nyári pauza kellemes percei mellett sem hanyagolja el magát, és ha nem is intenzíven, de feltétlenül formába tartja magát. Kérdéseinkre Doncsecz Dorina irányító, Guttyán Adrienn szélső, és Márkus Dalma kapus válaszolt.

A pihenőidőben, az alapozást megelőzőleg hogyan tartod formában magad? Mit sportolsz és mennyire figyelsz a táplálkozásra?

Doncsecz Dorina: Megpróbálom a legtöbb időmet sportolással tölteni, elvégre a szünet alatt sem hagyhatja magára az ember a testét. A kondíció megtartását ilyenkor teljes mértékben nem lehet, de valamilyen szinten azért fontos megőrizni.  Egy kézilabdás esetében erre több módszer is van, mindenki kiválasztja a kénye-kedve szerinti megfelelőt.  Hétköznap általában egyik este futással töltöm az időt, ilyenkor a nyári esték már kellően lehűlnek, és Szombathelyen számos lehetőség van a szabadban edzeni. Amint van rá időkeret, ezt feltétlenül kiaknázom.  Minden másnap pedig erőnléti edzéssel szívom fel magam, ez az esetek többségében TRX vagy éppenséggel konditerem. Ha becsülettel végigdolgozom a hétköznapokat, akkor a hétvége már a kikapcsolódásé, amit a barátokkal vagy a családommal szeretek eltölteni.

 

Márkus Dalma: Alsóhangon hetente kettő vagy három alkalommal elmegyek futni, es otthon a TRX-el edzek. Mivel az egész évet végighajtottuk, az energiatakarékok pedig végesek ezért itt már nem kell nagy kaliberű tréningmunkára gondolni. Alapvetően a formában tartás, a leépülés elkerülése a cél, persze alkati kérdés, hogy ki vállal be többet vagy éppenséggel kevesebbet. Évek óta védek, ezért van egy bevett módszerem, de minden évben van egy kis apróság, amin szeretnék változtatni. Idén az aerob jellegű sportokra helyezem a hangsúlyt, ezért a korábbiaknál többet futok. A táplálkozásomra mindig odafigyelek, ügyelek rá, hogy a nehéz ételeket abszolút kerüljem. Fókuszba kerülnek a saláták, a csirkemell párolt zöldséggel és a vitamindús, változatos étrend. Persze, ha nagyon erőltetik nagy ritkán egy lángost sem vetek meg.  Nem szabad mindent megvonni a szervezettől, hiszen ez a pár hét a feltöltődés jegyében zajlik. Amennyiben nem megfelelő a regeneráció, a szezon közbeni munka sem lesz kellően intenzív. A nyaramat a Szombathely-Balatongyörök-Budapest Bermuda-háromszögben töltöm, idén a tengerpartot a magyar tengerre cserélném. Megpróbálok ilyenkor sok időt eltölteni a családommal, valamint a számomra kedves barátokkal is.

Guttyán Adrienn: Nálam speciális a helyzet, hiszen a közelmúltban komoly műtéten estem át a térdemmel kapcsolatban.  Nagy bennem a tettrekészség és a bizonyítási vágy, ezért a legnagyobb nehézséget talán az okozza, hogy visszafogjam magam, és ne terheljem túl a térdemet. Speciális edzésmódszerekkel készülök, azonban az előírt tréningek közül egyiket sem hagyom ki. A felépülésem szerencsére nagyon jó ütemben zajlik, és reményeim szerint jövőre a csapat is hasznát veszi majd a játékomnak.  Minden sportoló életében vannak nehéz időszakok, ezt ilyenkor át kell vészelni.  Mindenem a pálya, és ezért már nagyon hiányzik az, hogy egy tétmeccsen újra kézilabdázhassak. Türelmes vagyok, de már nagyon várom az újbóli megmérettetést. Reggelente egy kis pihenő után, általában erőt veszek magamon, és elmegyek futni, vagy konditerembe súlyokkal dolgozom. Próbálok mértékkel enni, de szerencsére a szervezetem hamar alkalmazkodik ahhoz, hogy nem annyit edzek. Kőkemény munkát és odafigyelést igényel ez az időszak, de meg kell tennem minden tőlem telhetőt. Úgy érzem, nincs előttem akadály.

 

Milyen elvárásokat támasztasz a következő szezon felé, Te személy szerint miben szeretnél fejlődni, előrelépni?

Doncsecz Dorina: Őszintén remélem, hogy a Haladásnal tudok jövőre is játszani, a csapatnak pedig kutya kötelessége összeszednie magát.  Személy szerint ezt a garnitúrát egy nagyon kemény felkészülés valamint egy sikeres, sérülésmentes szezon esetén képesnek tartom a középmezőny elérésére.  Nem csak az első osztály, a másodosztály is jelentősen erősödött az elmúlt években, ezért megkapaszkodni nem egyszerű feladat. Mindenféleképpen szeretnék fizikálisan fejlődni, főként a gyorsaság, és dinamika területén.  A lövő-technikában is lenne még mit kozmetikázni, a kintről való lövésekben kellene véleményem szerint még fejlődni. Ehhez persze kitartó munkára lesz szükséges, és nem szabad, hogy az apró sikertelenség az embert elbizonytalanítsa bármilyen téren. A védekezés mellett a támadásokban is a fejlődés útját választanám, a mai kézilabda követelményeihez mérten szeretnék komplexebb játékos lenni.

Márkus Dalma: Ne kerülgessük a forró kását, ez az év nem úgy sikerült, mint ahogyan azt előzetesen kalkuláltuk. Nyilvánvalóan ennek több összetevője van, azonban a múlttal már csak tapasztalatok levonása szintjén kell foglalkozni. Egyértelműen előre tekintünk és a cél egy stabil, masszív ugyanakkor szemre is tetszetős játékkal előrukkoló Haladás. Hogy ez mire lesz elég a jövőben?  Azt majd az élet hozza, nekünk azonban törekedni kell arra, hogy tiszta lelkiismerettel és sportszakmailag mindent megtéve készüljünk fel a következő megmérettetésre.  Az biztos, hogy nem csak az egyéni kvalitásokat kell kiaknázni, hanem csapatként kell együtt zakatolnunk. Ellenkező esetben nem koronázza siker erőfeszítéseinket.  Személy szerint szeretném folytatni az eddig munkámat, gyorsaságban mindenképpen előrelépnék.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FUTSAL NB I. tabella

Pos Team Pts
1. ELTE-BEAC 3
2. Futsal Veszprém 3
3. MVFC Berettyóújfalu 3
4. Nyírbátori SC 3
5. DEAC 1
6. SG Kecskeméti Futsal 1
7. Újpest FC-220VOLT 1
8. Haladás VSE 1
9. Rubeola FC 0
10. Magyar Futsal Akadémia 0
11. A Studio Nyíregyháza 0
12. Aramis SE 0
Go to top