Egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban is az e-sport. Az "Y", a "Z" és az "alfa" generáció tagjai számára már alapvető a PC és a konzolok magas szintű használata. Lassan minden nagy hagyománnyal rendelkező sportklub bekapcsolódik a virtuális játékok adta lehetőségek kiaknázásába. Természetesen Szombathelyen is működik már e-sporttal foglalkozó szervezet, 2018-ban Halmos Máté, egykori futsal csapattagunk megalapította az „eSport Szombathely” névre keresztelt egyesületet. A csapat fiatal kora ellenére már több sikert hozott városunkba, és nem titkolt céljuk, hogy hosszútávon egy stabil, jól működő e-sport rendszert alakítsanak ki, követve a már kiforrott nyugati mintákat.
A futsal nyári táborunkba is ellátogatott Halmos Máté és bemutatta a gyerkőcök számára az e-sport világát. A táborozó csemeték nem csak a pályán, hanem a virtuális világban is "rúghatták a labdát" kedvenc csapatukkal. Az egész napos csütörtöki programban házi e-sport FIFA bajnokságon mérhették össze tudásukat a táborozók, de mellette a VR szemüveg adta lenyűgöző élményét is átélhették. Igazi élmény volt a gyerekek számára, sőt volt olyan, aki a saját kontrollerét is hozta magával a játékhoz. Ahogy a pályán megszoktuk, itt is izgalmas mérkőzéseknek lehettünk tanúi. A bajnokságot Horváth Mátyás és Horváth Barnabás nyerték.
A sztereotípiák ellenére már bizonyított tény, hogy hagyományos sport mellett az online játékoknak is jócskán van pozitív hatása, mivel olyan készségeket fejleszt, mint a gyorsaság, a szem-kéz koordináció, és a gyors döntések meghozatala. A hagyományos sport és az e-sport közötti kapcsolat fontos, hiszen az igazán sikeres e-sportolóknak ugyanúgy szükségük van jó állóképességre és kiváló fizikumra.
Mint minden sportban, úgy itt is rendeznek nemzetközi világversenyeket, és különböző online bajnokságokat. A legnépszerűbb programok közé a sportjátékok tartoznak, de nem mehetünk el a különböző stratégia alapú és kompetitív játékok mellett sem. A nagy videojáték gyártó cégek már kifejezetten olyan játékokat terveznek, amik tökéletesen alkalmasak az e-sport rendszeréhez. Ilyen például a DOTA 2, League of Legends, Overwatch, Team Fortress és még bőven lehetne folytatni a felsorolást.
A virtuális világgal való kapcsolatfelvétellel, a hagyományos és az e-sportok összekapcsolásával gyerekeinknek új képességfejlesztő foglalkozásokat tarthatunk és ezzel a jövő nemzedékek sporthoz való kötődésében új szintre léphetünk.
Fotó: hungarysport.hu